ΠΟΙΑ ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΩΣ ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ 1830 ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

SITE METER


2.11.07

ΡΕΝΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ

Η απόλυτη ορατότητα με τυφλώνει

Ο τίτλος του έργου είναι ελεύθερη απόδοση του στίχου του Paul Eluard sa visibilité parfaite me rendait aveugle.


Την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2007 εγκαινιάζεται η ατομική έκθεση της Ρένας Παπασπύρου στην νέα αίθουσα τέχνης Artis Causa στη Θεσσαλονίκη.

Διάρκεια εκθέσεως 7/11/2007 – 10/12/2007

Η Ρένα Παπασπύρου παρουσιάζει μια εγκατάσταση 7,60 m x 4 m που καταλαμβάνει και επεκτείνεται διαγώνια στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της γκαλερί. Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε στην Αθήνα τον Μάρτιο του 2006 στην γκαλερί Gazon Rouge και τον επόμενο χρόνο, την άνοιξη του 2007 τιμήθηκε με διάκριση της Εταιρείας Ελλήνων Τεχνοκριτών (AICA). Εδώ θα παρουσιασθεί σε διάλογο με τον χώρο της γκαλερί Artis Causa και συνοδεύεται από έργα μικρών διαστάσεων που υλοποιήθηκαν ειδικά γιαυτή την έκθεση.

Την έκθεση επιμελείται η θεωρητικός τέχνης και ανεξάρτητη επιμελήτρια εκθέσεων Δρ. Σάνια Παπά.

Η Ρένα Παπασπύρου δημιουργεί ένα χάρτινο τοίχο, ένα είδος χάρτινου τείχους που αποτελείται από επαναλαμβανόμενα φωτοτυπημένα χαρτάκια που εικονίζουν ανθρώπινα κεφάλια, μικρά πορτραίτα σε κυμαινόμενες διαστάσεις (2 cm8 cm).

Διαφορετικές δέσμες φωτός κινούνται επάνω στην επιφάνεια του τοίχου, αποκαλύπτοντας το έργο αποσπασματικά. Η αφετηρία του έργου υπήρξε μια φωτοτυπία πλαστικού δαπέδου, πάνω στην οποία η καλλιτέχνις είχε επέμβει σχεδιαστικά και η οποία εν συνεχεία κόπηκε και επανασχεδιάστηκε πάρα πολλές φορές. Με προσθήκη χρώματος, με αυξομείωση μεγεθών, με τροποποιημένη κοπή και διαφορετική γειτονική παράθεση κάθε φορά, η Ρένα Παπασπύρου προσπάθησε να διαφυλάξει το μικρό ατομικό χαρακτήρα, τα διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά κάθε σχήματος.

Ήδη από τις αρχές του 1970, η καλλιτέχνις χρησιμοποιεί τις πρώτες φωτοτυπίες, προβάλλοντας σχήματα πάνω στο φωτοευαίσθητο φωτοτυπικό χαρτί της εποχής. Το άρχισε να φωτοτυπεί ύλες απευθείας, που αποτέλεσαν το υλικό της έκθεσης ‘Δειγματολόγια από το τοπίο της πόλης – εικόνες στην ύλη’ (Γκαλερί Δεσμός Φεβρουάριος 1982).

Η Ρένα Παπασπύρου διαπραγματεύεται με την νέα εικαστική πρόταση τις έννοιες του ορατού και του αόρατου, της ευκρίνειας και της απόκρυψης, της μορφοποίησης του ασήμαντου ίχνους και της ανάδειξης του. Το βλέμμα μέσω της επίμονης παρατήρησης και της εξάσκησης διακρίνει την μεταμόρφωση του αόρατου σε ορατό.

Η Ρένα Παπασπύρου είναι ομότιμη Καθηγήτρια της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών όπου δίδαξε μέχρι και το 2005.

Adobe Systems


4 σχόλια:

Unknown είπε...

ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ.
Το κείμενο που δημοσιεύεται είναι το δελτίο τύπου για την έκθεση της Δρος Σάνιας Παπά, θεωρητικού τέχνης.

Ανώνυμος είπε...

Αν δεν κάνω λάθος η Ρένα Παπασπύρου είναι σύζυγός σας.

Unknown είπε...

Κύριε Ανώνυμε
Πράγματι αυτό συμβαίνει (ευτυχώς; δυστυχώς;)απο 38 χρόνια!
Όμως μόνο αυτό βρήκατε να σχολιάσετε;

Ανώνυμος είπε...

Δεν χρειαάζεται να σχολιάσω. Με εκφράζει το κείμενο της Σ. Παππά, Αλλωστε γνωρίζω καλά την φίλη μου Ρένα που είναι από τους εγκυρότερους εκπροσώπους της γενιάς του 70 καθώς και το έργο της.
Ένα έργο ρωμαλέο και πρωτότυπο.